Jan 16, 2011

Placinte cu branza / Poale in brau





















Ingrediente
20 g drojdie proaspata
500 g faina
250 ml lapte caldut
1 ou zbatut
1 lingurita fara varf sare
50 g unt/margarina topita
50 g zahar.
 
esenta sau lamaie/portocala rasa
Umplutura de branza
branza vaci sau de oi
1 ou
zahar dupa preferinta
lamaie rasa

Mod preparare
Eu pun 2 lingurite cu varf de drojdie uscata. 
Se amesteca ingredientele mai putin faina, iar apoi se adauga faina, se framanta
(eu trec peste faza cu framantatul si pun ingredientele la masina de paine) ,apoi se lasa la crescut 30 min .

Aluatul si umplutura de branza



















 Apoi se framanta din nou aluatul si se fac din el 16 bucati.Eu le fac rupand aluatul in mana :intai in doua,apoi fiecare parte iar in doua  si tot asa ajungand la 16 bucati.
aluatul rupt in 16 bucati

 












Bucatile de aluat se intind cu sucitorul, apoi se distribuie umplutura de branza pe fiecare foita intinsa, si se impacheteaza unind "colturile".Se pun in tava unsa si se lasa 20-30 min la crescut.Apoi se dau la cuptor dar nu se ung inca cu ou cum se face deobicei. 


placintele la cuptor











Se lasa sa se coaca doar pe jumatate.
Placintele pe jumatate coapte














In timp ce placintele sunt la cuptor, se pregateste un ''sirop'' din 20 ml lapte, 2lg zahar sau zafar vanilat, un galbenus ou. Cu siropul  acesta se ung placintele pe jumatate coapte.Cand ungeti cu  sirop, desfaceti cu lingura placintele intre ele, ca sa intre sirop intre toate si apoi se dau la cuptor.

Eu aluatul acesta il folosesc de la Bombite umplute.


Totul despre drojdie, gasiti aici.

11 comments:

  1. si reteta asta am incercato si a iesit excelent...
    f bune,bravo!

    ReplyDelete
  2. ma bucur ca ti-a placut, Anca.

    ReplyDelete
  3. Am incercat si eu reteta insa aluatul nu mi-a crescut .. Am mai citit odata acum partea despre cum se pastreaza drojdia si observ ca de fapt pana si pliculetele de drojdie uscata trebuie tinute in frigider! Ei, ce sa zic, data viitoare o sa stiu :) Oricum au fost gustoase, abia astept sa le mai incerc o data!

    ReplyDelete
  4. Imi pare rau Andreea ca nu ti-a crescut aluatul.
    Se intampla sa nu-ti creasca aluatul din mai multe motive: sa nu fi framantat cat trebuie, sau ca ai pus mai putina drojdie, ingredientele au fost reci si mai depinde si ce fel de faina ai folosit.
    Ma bucur ca nu renunti la reteta si vrei sa o mai incerci, asta e bine!!!
    Cand imi aduc aminte...primele mele aluate si toate esuate...:) nu am renuntat si ma bucur pt. asta, ca-mi plac mult copturile:)
    Pup

    ReplyDelete
  5. Eu stiam de la bunica mea poale-n brau cu marar; in compozitia de branza se adauga marar, sare si zahar si iese dulce-saratel.. yamm yammm
    Renata

    ( tre sa ma inscriu neaparat in blog, url, id etc ca sa postez? n-am rabdare acu)
    -pumpi

    ReplyDelete
  6. Mie mi-au iesit ft. gustoase si au crescut bine. Reteta asta de aluat e grozava. Eu folosesc drojdia cruda si la toate retele care le-am facut mi-a iesit un aluat ft. bun. Pun cam 20-30 g de drojdie cruda si aluatul creste repede. Mi-au iesit 2 tavi si s-au mancat in aceeasi zi. Foarte bune.

    ReplyDelete
  7. Bunica mea le facea si ea cu marar dar cu branza sarata, nu mai punea zahar. Sunt mai multe variante. Eu am pus-o pe cea care ne place mai mult.
    Ma voi interesa de cum sa postezi pe blog autentificata.
    Pup Renata

    ReplyDelete
  8. Andreea,
    Eu folosesc tot timpul la un aluat cu 500g faina, 2 lingurite cu varf de drojdie uscata si imi cresc bine.
    Pup

    ReplyDelete
  9. pt tine Renata,
    nu trebuie sa te inregistrezi ca sa faci un cometariu...dai pe Name/URL si scrii doar numele tau si dai Continue. Apoi lesi comentariul.
    Pup

    ReplyDelete
  10. m-am uitat si eu iar la placintutele tale,am facut si eu la roma si mi-au placut...
    ehey,placintele bunicii cu gustul de la cuptorul de lut,cu lemne arse...
    este f importnt pt placinte sa stea jumate de ora la crescut,intr-un mediu cald, inainte de a le baga la cuptor-dupa cum ai spus...

    ReplyDelete
  11. Imi place mult aluatul asta.......eu il folosesc pt placintele cu bostan alb.

    ReplyDelete