Jan 19, 2011

Briose cu mere si iaurt



 








Aluat
450-500 g faina
20g drojdie proaspata
putina sare
50 g zahar
20 g lapte praf
115 ml apa
100 ml lapte
40 g unt

Umplutura cu iaurt
100 ml iaurt simplu
30 g praf de budinca de vanilie

Umplutura de mere
250 g mere taiate cubulete
100 g zahar
putina sare
80 ml apa
1/2 lingura suc de lamaie
20 g amidon + 30 ml apa
15 g unt
eu am pus si putin scortisoara
Pt uns
1 galbenus
10-20 ml lapte 

Mod preparare
Aluatul
Eu pun 2 lingurite cu varf de drojdie uscata.
Drojdia lichefiata cu o lingurita zahar si cu 100 ml lapte caldut, se toarna in mijlocul fainii si se lasa la crescut 10 min.
Intre timp se dizolva laptele praf, sarea si zaharul in apa, se incalzesc usor. Apoi se toarna peste faina si se framanta pana se omogenizeaza. La urma se adauga untul topit . Rezulta un aluat neted care se lasa la dospit 45 min la loc cald, sau pana-si dubleaza volumul.

Umplutura cu iaurt
Se amesteca si se pun la foc mic pana se ingroasa (la mine se ingrosase cam tare asa c-am adaugat si vreo 50 ml apa). Data viitoare inlocuiesc cu budinca de vanilie facuta in casa, in care in loc de lapte pun iaurt si elimin zaharul.
 
Umplutura de mere
Merele cubulete se amesteca cu zaharul, sarea, sucul de lamaie, apa si se pun pe foc.
Apoi se adauga amidonul amestecat cu cele 30 ml apa, si se mai fierbe pana se ingroasa. Se da deoparte si se adauga untul. Se lasa sa se raceasca.

Dupa ce a crescut aluatul, se imparte in 14 bilute de 50 g.
Fiecare biluta se intinde sub forma de dreptunghi, se unge cu putin umplutura de iaurt, apoi cu putina umplutura cu mere (impartiti in mod egal cele doua umpluturi ca sa va ajunga pentru toate briosele, se ruleaza, ruloul se taie pe jumatat, iar cele doua jumatati se pun una langa cealalta (cu taietura in sus) si se aseaza in tavi de muffins, in hartiute (in lipsa de hartiute ungeti bine tavile).
lasate la crescut 30-20 min















Se mai lasa la crescut 20-30 min. in tavi.
Se ung cu un galbenus amestecat cu10-20ml lapte.

Se coc in cuptorul preincalzit la 375 F pentru 25-30 min, sau pana se auresc.

  











Totul despre drojdie, gasiti aici.

4 comments:

  1. iami iami.....abia ashtept sa mananc din specialitztzile tale......

    ReplyDelete
  2. cand vii la mine iti voi face ce-ti pofteste inimioara :)

    ReplyDelete
  3. si mie nu?
    briosele arata mortal,cu siguranta sunt si f bune...
    gata,de-acum ma apuc de facut toate retetele tale!

    ReplyDelete
  4. Le-am facut si eu si au iesit super gustoase chiar daca nu am avut lapte praf si amidon. Mi-au iesit 18 briose crescute, pufoase si dulci si s-au mancat ft. repede. Am muncit ceva la ele dar a meritat , fiind ceva deosebit.

    ReplyDelete